rolo

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2015

Οδήγηση στον πάγο...

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη οδήγηση στον πάγο όπου πάτε στα ορεινά τμήματα του Παντοκράτορα το πρωί και το βράδυ. 

Είναι λίγες οι ημέρες, που θα συναντήσει ο οδηγός αυτά τα φαινόμενα. Είναι χρήσιμο όμως, να γνωρίζει μερικά βασικά πράγματα, για να τις ξεπεράσει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.


Πάγος

Ακόμα δυσκολότερα είναι τα πράγματα στον πάγο, όπου μόνο η χρήση αλυσίδων ή ελαστικών με καρφιά, δίνουν κάποια ασφάλεια.

Στον πάγο ο οδηγός πρέπει να γνωρίζει ότι:
1. Σε περίπτωση φρεναρίσματος, το αυτ/το θα γλιστρήσει και σε απότομο φρένο θα αιωρείται.
2. Θα πηγαίνει δεξιά και αριστερά με κάθε πρόκληση .
3. Οι τροχοί του μπορεί να γυρνάνε στον αέρα, σε μία ανηφόρα.
4. Πολλές φορές ο πάγος είναι αόρατος ή σχεδόν αόρατος και αυτό τον κάνει πολύ
επικίνδυνο.
5. Επίσης όταν ο πάγος αρχίζει να λειώνει και βγει ο ήλιος, θέλει μεγάλη προσοχή διότι είναι επικαλυμμένος με ένα στρώμα νερού και μας ξεγελάει.
6. Σε περίπτωση βραδινής βροχής, πράγμα σύνηθες, κάτω από το αυτ/το το πρωί θα υπάρχει ένα στρώμα με πάγο. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τα φρένα κυρίως στα τύμπανα, όπότε απαιτείται προσοχή με μαλακό πάτημα του φρένου.
7. Τα στενά λάστιχα βοηθάνε στη κυκλοφορία στον πάγο περισσότερο από τα φαρδιά, διότι μπορούν να έχουν καλύτερη πρόσφυση στον πάγο με την μικρή επιφάνεια τους.
8. Προσοχή. Υπάρχουν περιπτώσεις που πέφτει χιόνι, ενώ έχει ξαναπέσει και έχει γίνει πάγος. Ο δρόμος φαίνεται ότι έχει φρέσκο χιόνι, ενώ στην πραγματικότητα κάτω από αυτό υπάρχει ο ύπουλος πάγος.
9. Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς, στις περιοχές που υπάρχει χιόνι ή πάγος και μόνο. Η ταχύτητα μας να είναι μικρή και όχι μεγαλύτερη των 50 χιλ..
Σε τετρακίνητα αυτ/τα καλό είναι να βάζουμε αλυσίδες και στους τέσσαρες τροχούς. Εάν έχουμε μόνο δύο θα τις βάζουμε στους μπροστινούς, που έχουμε και το σύστημα δ/σης του οχήματος.
10. Το αλάτι που ρίχνουν σε πολλούς νομούς είναι ένα υλικό που βοηθάει στην γρήγορη διάβρωση του αυτ/του. Άρα ένα πλύσιμο είναι απαραίτητο, μετά από ένα τέτοιο πέρασμα από δρόμο με αλάτι.
Τέλος αν δεν υπάρχει εμπειρία στην οδήγηση στον πάγο, καλό είναι να αποφευχθεί οποιοδήποτε ταξίδι σε δρόμο με πάγο. Αν όμως πρέπει να γίνει, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην οδήγηση στην ταχύτητα και στην απόσταση ασφαλείας.
  
Περιπτώσεις κινδύνου από πάγο:

1- Όταν η θερμοκρασία είναι κοντά στους μηδέν βαθμούς Κελσίου.
2- Το πρωί και το βράδυ.
3- Μέσα σε περιοχές με υγρασία .
4- Σε δρόμους που εκτίθενται στον άνεμο.
5- Σε είσοδο και έξοδο από στροφή σε βουνά κυρίως.
6- Σημάδια κινδύνου από πάγο μπορούμε ακόμη να διακρίνουμε και να είμαστε προσεχτικοί, όταν γυαλίζει ο δρόμος, και όταν τα λάστιχα κάνουν διαφορετικό θόρυβο. 

Εκκίνηση της μηχανής και του αυτοκινήτου σε παγωνιά 

• Όταν θα βάζουμε μπρος την μηχανή σε μέρες παγωνιάς, πρέπει να πατάμε και τον συμπλέκτη.

• Αφού ζεσταθεί η μηχανή, ξεκινώ σιγά - σιγά και προοδευτικά. Δηλαδή μέχρι και την τρίτη ταχύτητα πρέπει να πάω περίπου μισό χιλιόμετρο, αλλάζοντας τις ταχύτητες σε διπλές και παραπάνω αποστάσεις, από ότι θα τις αλλάζαμε σε κανονικές καιρικές συνθήκες.
• Ο οδηγός πρέπει να θυμάται ότι, σε μέρες παγωνιάς στην αρχή τα διάφορα εξαρτήματα του αυτ/του θα είναι από την παγωνιά λίγο σκληρά και δυσκίνητα. Μετά από λίγα χιλιόμετρα, αφού ζεσταθεί το αυτ/το θα μαλακώσουν.

• Επίσης να γνωρίζει ότι, εάν το αυτ/το του είναι καταλυτικό, το ζέσταμα να γίνεται έξω από κλειστό χώρο πάρκινγκ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Kairos.gr